Evoxa HDD15 – profesjonalna maszyna polerska Dual Action, skok 15mm, talerz 125mm
4 listopada 2024Evoxa Flexit – elastyczna przedłużka do maszyn rotacyjnych, gwint M14
4 listopada 2024Evoxa HDX8 Mk II – maszyna polerska planetarna, skok 8mm, talerz 125mm
1 272,00 zł
Evoxa HDX8 Mk II – to planetarna maszyna polerska o skoku 8mm, która przeznaczona jest do użytku profesjonalnego. Urządzenie wyposażono w system X-Drive, odpowiadający za wymuszenie ruchu obrotowego talerza za pomocą dodatkowego zestawu przekładni zębatych. Przy skoku 8mm oferuje efektywność pracy na płaskich powierzchniach porównywalną z polerkami Dual Action o skoku 21mm i zdecydowanie je przewyższa na powierzchniach obłych, wklęsłych czy przetłoczeniach, dzięki wysokim obrotom mimośrodu i stałemu utrzymywaniu ruchu obrotowego talerza.
W urządzeniu wprowadzono szereg udoskonaleń konstrukcyjnych. Do najważniejszych należy zaliczyć nowy wzór obudowy, który jest teraz bardziej ergonomiczny i kompaktowy. Obudowa wykonana jest z wysokiej jakości tworzywa z miękkimi wstawkami typu Soft Grip na przedniej i tylnej części rękojeści. Uchwyt z przodu maszyny jest tak wyprofilowany, że stanowi ergonomiczne przedłużenie osłony głowicy i zapewnia pewny chwyt użytkownikom preferującym duże główki. Osoby lubiące kompaktowe obudowy mogą go całkowicie zdemontować i pracować na mniejszej główce, ale również świetnie wyprofilowanej.
W górnej części obudowy znajdują się gumowe stopki do wygodnego i bezpiecznego odkładania maszyny na podłogę, a 5 metrowy miękki i nieskręcający się kabel zasilający wyprowadzony jest z obudowy za pomocą ruchomego, kulowego holdera.
Kolejne zmiany objęły wnętrze maszyny. Druga generacja otrzymała o 30% mocniejszy silnik 1200W, o równie dobrej jakości wykonania jak w poprzedniku oraz łożyska od renomowanego producenta NSK. Elektronika sterująca obrotami wyposażona jest w system miękkiego startu oraz efektywną stabilizację obrotów z czujnikiem obrotów wirnika. Wprowadzono również nowy typ włącznika z blokadą na zadanych obrotach.
Całkowicie nowy jest również układ mimośrodowy z zespołem wymuszania ruchu obrotowego. Poprawiło to komfort prowadzenia maszyny oraz zmniejszyło głośność i drgania. Wszystkie łożyska przekładni kątowej oraz układu mimośrodowego to również sprawdzone, markowe NSK. Dzięki zastosowaniu nowych materiałów w układzie X-Drive oraz aluminiowo-kompozytowej osłony, zredukowano wagę polerski do 2,5 kg. Jest to obecnie najlżejsza na rynku maszyna planetarna, a przy tym posiada najmocniejszy silnik.
Ważnym elementem z którym wiele firm ma problemy jest talerz oporowy do mocowania padów polerskich. W części konstrukcyjnej wyprodukowany jest z laminatu, dzięki czemu nie ulegnie rozerwaniu w wyniku działania dużych sił towarzyszących pracy mimośrodu. Zmiany dotknęły również system jego mocowania. Nie jest już przykręcany jedną centralną śrubą mającą kontakt z trzpieniem łożyska, a za pomocą 6 śrub imbusowych usytuowanych równomiernie po obwodzie, pozwoliło to ograniczyć w tym miejscu przewodzenie ciepła z łożysk w kierunku pada. Zmianie uległa także konstrukcja talerza roboczego. Nie jest on już zintegrowany z zębatką wymuszania napędu, zmniejszono dzięki temu koszt ewentualnej wymiany.
Wysoka jakość wykonana i ergonomiczna obudowa sprawiają, że maszyna jest bardzo wygodna w obsłudze a swoją skutecznością, pozytywnie zaskakuje wielu zwolenników markowych polerek, zachowując przy tym doskonałą relację jakości do ceny.
Polerka objęta jest 24-miesięczną gwarancją, nawet gdy jest używana zawodowo. Istnieje możliwość przedłużenia gwarancji w systemie serwisowym EVO+.
Dane techniczne:
- moc silnika: 1200 W
- obroty ruchu mimośrodowego: 3300 – 9700 OPM
- obroty talerza: 170 – 490 RPM
- talerz oporowy 125 mm
- soft start
- stabilizacja obrotów
- wszystkie łożyska marki NSK
- bardzo miękki przewód zasilający o długości 5 m
- powleczony gumą grip przedni oraz tylna rękojeść
- wygodne gumowe podpórki do odkładania polerki
- dodatkowy, miękki uchwyt boczny
- w komplecie zapasowe szczotki i klucz do montażu talerza
- waga 2,5 kg
Uwaga! Po przepracowaniu przez nową polerkę ok. 10 godzin zalecamy nasmarować zębatki przekładni planetarnej smarem silikonowym. Ponieważ zębatki wykonane są z konstrukcyjnego tworzywa sztucznego, czas ten potrzebny jest do prawidłowego ułożenia się przekładni.
W tym celu, należy odkręcić talerz roboczy dołączonym kluczem imbusowym i w zależności od posiadanego smaru (tuba, spray) należy nanieść cienkim aplikatorem na widoczne w głębi białe koła zębate w 3-4 miejscach po obwodzie, małą ilość smaru.
Proces ten można powtarzać co ok. pół roku w zależności od intensywności użytkowania.
Podobne produkty
-
VIKAN – Ultra delikatna szczotka do usuwania śniegu z auta 521552
24,90 złVikan ultra delikatna szczotka do śniegu to nieodzowny element zimowego wyposażenia każdego samochodu. Długa rękojeść szczotki pozwala na łatwe odśnieżenie nawet dużych aut. Długie i delikatne […]
-
Nielsen Fabric Protector Impregnuje materiał tapicerkę dachy cabrio 400ml
43,90 złNielsen Fabric Protector to preparat do impregnacji wszelkiego rodzaju elementów tekstylnych we wnętrzu samochodu oraz dachów w cabrioletach. Zapobiega wnikaniu brudu, wilgoci, zabrudzeń olejopochodnych w fotele […]
-
CarPro CQuartz Leather 2.0 – powłoka kwarcowa do skóry i winylu, zestaw 30ml
299,90 złCarPro CQuartz Leather 2.0 – jest najnowszą ewolucją cenionej na całym świecie powłoki ochronnej do skóry i winylu. Nowa formuła oparta jest na bazie wody, dzięki czemu […]